Ekrany LED

Realizujemy najbardziej wymagające instalacje
ekranów LED w przestrzeni publicznej i wnętrzach obiektów

Zewnętrzne ekrany LED
reklamowe i informacyjne

Projekty z zastosowaniem rozwiązań cyfrowych rewolucjonizują komunikację z klientem i dynamizują proces sprzedaży.

Sklepy, galerie handlowe, hale widowiskowe oraz centrale konferencyjne – to tylko przykłady miejsc, w których można znaleźć wielkoformatowe ekrany LED. Wykorzystuje się je również w restauracjach, hotelach i na lotniskach. Urządzenia powstają na podstawie najbardziej zaawansowanej technologii, charakteryzują się coraz lepszą rozdzielczością i trwałością matryc wyświetlających dynamiczny obraz. Ekrany LED pozwalają wyświetlać wszelkiego rodzaju informacje – od komunikatów marketingowych po przekazy informacyjne. Rola komercyjna łączy się z zadaniowym wykorzystaniem monitorów. Nie sposób zapomnieć o najwyższej jakości, dzięki czemu monitory spotykają się z bardzo dobrym odbiorem.

Wielkoformatowe ekrany LED robią wielkie wrażenie!

Aby dokładnie poznać rynek i potrzeby klientów przedsiębiorcy oraz osoby powiązane z marketingiem wykonują liczne badania, testy i ankiety. Dzięki nim mają możliwość uzyskania informacji z różnych dziedzin oraz branży występujących na rynku. Kontroli poddano także opinie i wrażenia związane z ekranami LED. Przekonania na ich temat są bardzo dobre, spotykają się z pozytywnym odbiorem i podnoszą prestiż marki. Informacje wyświetlane na monitorach traktowane są jako rzetelne i większość odbiorców ich nie kwestionuje. Badania pokazały także, że informacje, reklamy, produkty i usługi wyświetlane na ekranach LED wpływają na sposób postrzegania konkretnych dóbr, a nawet rodzą silną potrzebę ich posiadania. To bardzo istotna rola marketingu, który dąży do zbudowania więzi między odbiorcą a konkretną markę, co sprawia, że część produktów dostępnych na rynku wydaje się bardziej atrakcyjna.

Digital signage – co oferuje to nowe narzędzie komunikacyjne?

DOOH (Digital ot-of-home) to pojęcie znane jako „cyfrowe wyjście z domu”. Używa się go coraz częściej, gdyż otaczająca nas rzeczywistość staje się coraz bardziej cyfrowa. Nowości technologiczne pokazują, jak duży jest jeszcze potencjał i jak wiele może się zmienić w przyszłości. Zacznijmy jednak od dokładnego zapoznania się z Digital Signage oraz funkcjami, które oferuje urządzenie. W jakich branżach jest najczęściej używany, a także jakie ma zalety? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdują się poniżej.

Prezentowanie treści jeszcze nigdy nie było tak proste

Przedsiębiorcy oraz osoby ściśle związane z marketingiem cały czas śledzą rozwijające się technologie i zapoznają się z pojawiającymi się na rynku narzędziami oraz kanałami komunikacyjnymi. Nowe produkty często dostarczają problemów w trakcie obsługi, mogą być także dosyć skomplikowane i trudne w zrozumieniu. Jednak odgrywają niezwykle ważną rolę i przyczyniają się do odniesienia sukcesu w działaniach marketingowych. Innowacyjne rozwiązania mają jeden podstawowy cel – pozyskać jak najwięcej nowych klientów w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym nakładzie pracy. Wszystkie działania zmierzają do zwiększenia sprzedaży i oczywiście wygenerowania większych zysków dla firmy. W taki właśnie sposób przechodzimy do pojęcia Digital Signage, który stanowi nieodłączny element marketingu cyfrowego. Ta obco brzmiąca nazwa nie jest tak naprawdę niczym nowym, gdyż duże ekrany (bo to o nich mowa) są przez nas widywane kilka razy w ciągu dnia. Zauważamy je w drodze do pracy, są przy galeriach handlowych oraz innych nieruchomościach i służą do wyświetlenia treści. Chodzi o reklamy, które mają formę informacyjną oraz zachęcającą. Przypisuje im się ogromne znaczenie w marketingu, gdyż sprawiają, że wybrane produkty zapadają nam w pamięci, a pokazanie ich w atrakcyjny sposób sprawia, że mamy ogromną chęć kupna, dzięki czemu zaspokajamy potrzeby swoje i najbliższych osób. To właśnie dzięki ekranom zauważa się sporą przewagę konkurencyjną.

Elektroniczna komunikacja wizualna – połączenie automatycznej i dokładnie zaplanowanej technologii

Co rozumiemy przed określenie Digital Signage? Chodzi o grupę narzędzi używanych do komunikacji wizualnej z odbiorcą. Informacje przekazywane są w wielu miejscach w tym samym czasie. Używa się do tego przede wszystkim nośników elektrycznych. Wszystkie działania zostają dokładnie zaplanowane. Naszą uwagę zwracają monitory, ale oprócz nich występuje sporo innych urządzeń, które przykładają się do osiągnięcia sukcesu w zakresie nowoczesnego marketingu.

Digital Signage można porównać do YouTube, gdyż pozwala przekazywać treści multimedialne. Wszystkie czynności odbywają się, dzięki sprawnemu zarządzaniu siecią wyświetlaczy. Odbiorcami informacji są konkretne grupy osób (kobiety, mężczyźni, dzieci). Sporym wyznacznikiem jest także przedział wiekowy konkretnej grupy, do której trafia konkretna treść.

System składa się z:

  • monitora/ekranu – do jego stworzenia używa się kilku technologii, na przykład diod LED, LCD, AMOLED, e-ink. Jego rozmiar zostaje dopasowany do potrzeb użytkowników i jest uwarunkowany ilością i charakterem prezentowanej na odbiorniku treści,
  • system zarządzania treścią – chodzi o oprogramowanie, które umożliwia stworzenie atrakcyjnych komunikatów i wyświetlanie ich na ekranach. Jedna baza wystarcza do kontrolowania wszystkich informacji znajdujących się na monitorze. Ta opcja sprawdza się w przypadku firm działających na dużym obszarze i pragnących wyświetlać jednakowe komunikaty,
  • system analizy i raportowania – podsumowanie informacji znajdujących się na ekranach (kontrola ilości). Uzyskane dane są bardzo ważne, gdyż pozwalają określić czy konkretna kampania przynosi sukcesy i trafia do odbiorników. Analizy umożliwiają rozliczanie kosztów oraz gromadzenie cennych informacji związanych z dystrybucją treścią, co jest bardzo przydatne w trakcie kontaktów z klientami,
  • Authoring (system tworzenia treści) to program, dzięki któremu można stworzyć treści przemawiające do odbiorców. W trakcie działań używana zostaje grafika, multimedia i potrzebne informacje, duże znaczenie odgrywa także końcowy efekt widniejący na pojedynczym ekranie albo całej kompozycji (video ścianka),
  • system zarządzania urządzeniami – precyzyjnie przygotowany system pozwala na monitorowanie stanu urządzeń w sposób zdalny, poprzez dedykowane sterowniki GSM. To gwarancja sprawnej pracy, wyświetlania właściwych treści i jednocześnie szybka naprawa ewentualnych szkód. System pozwala także sprawdzać na bieżąco wszystkie parametry – za przykład może posłużyć temperatura (kiedy jest zbyt wysoka, zwiększa się ryzyko zniszczenia sprzętu, co rodzi dodatkowe koszty).

Imponujące instalacje ekranów LED to nasza specjalność!

58% dzieci ankietowanych w różnych krajach przyznaje, że wprost mówi rodzicom, gdzie udać się na zakupy
i który produkt wybrać. Niemal 80% decyzji zakupowych rodziców jest inspirowana przez dzieci. Tak podaje raport
pt. „Brand Child. Remarkable insights into the minds of today’s global kids and their relationships with brands”. „Brand Child. Remarkable insights into the minds of today’s global kids and their relationships with brands”.„Brand Child. Remarkable insights into the minds of today’s global kids and their.

Gdzie najczęściej spotyka się digital signage?

Digital Signage tworzy się z myślą o konkretnej grupie odbiorców. Wyznaczony zostaje czas oraz miejsce, kiedy treść będzie wyświetlana i przyniesie największe korzyści. Warto też wspomnieć o wszechstronnym zastosowaniu systemu, gdyż na monitorach pojawiają się także przydatne informacje, które stanowią bardzo ważny element dzisiejszego marketingu. Wszystkie elementy mają wpływ na podniesienie prestiżu otoczenia, który służy za lokalizację danego nośnika. To jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i zarazem podniesienie sprzedaży.

Digital Signage spotkasz w:

  • handlu – chodzi o punkty sprzedaży detalicznej. Wyświetlane treści zwiększają świadomość odbiorców, przekładają się na uzyskanie lepszej reputacji oraz przekazanie klientom ważnych informacji,
  • hotelarstwie – w tym przypadku systemy spełniają zadania informacyjne oraz komercyjne (na monitorach wyświetlają się warte uwagi wydarzenia, wyszczególnione zostają agencje konferencyjne i inne przydatne wiadomości),
  • transporcie – dzięki monitorom pasażerowie mogą skontrolować najważniejsze informacje dotyczące przejazdów autobusowych, tramwajowych, odlotu samolotu,
  • sektorze usługowym – monitory zostają zamontowane w poczekalniach, gdzie przed skorzystaniem z zabiegów kosmetycznych czy usług specjalistycznych, konkretna firma może zareklamować swoje produkty czy usługi, co przekłada się na przyciągnięcie uwagi i zachętę do skorzystania z dodatkowych zabiegów,
  • miejscach pracy oraz nauki – na uczelniach i w biurach generują spójną sieć informacyjną oraz reklamową.


Technologiczna rewolucja zmienia dotychczasowe postrzeganie i działania marketingu

Twórcy Digital Signage weszli na całkiem nowy poziom technologicznego rozwoju. Rewolucja przekłada się nie tylko na możliwość stworzenia najlepszej jakości monitorów (ich rozmiar, kształt i opcja integracji z zewnętrznymi systemami znacząco różnią je między sobą). Marketing cyfrowy jeszcze nigdy nie stał na tak wysokim poziomie, dlatego systemy Digital Signage zasługują na szczególną uwagę.

Dlaczego warto korzystać z Digital Signage?

Określenie Digital Signage przedstawia nowoczesny system, który powstał na podstawie cyfrowych nośników obrazu wykorzystywanych w celu zdalnego przekazywania treści. Na monitorach wyświetlane są reklamy oraz wiadomości mające na celu przekazanie konkretnych informacji i zachętę do skorzystania z wybranych produktów czy usług.

Digital Signage to przyszłość, która powoli staje się najlepszym i jednocześnie najbardziej skutecznym sposobem na porozumiewanie się z potencjalnym odbiorcą. Spełnia zdecydowanie lepszą rolę niż klasyczne nośniki. Jedną z największych zalet jest opcja centralnego oraz zdalnego zarządzania siecią ekranów (ilość monitorów nie odgrywa żadnej roli). Ta opcja wyróżnia Digital Signage na tle innych narzędzi marketingu cyfrowego. Każdy komunikat pojawiający się na ekranie zostaje na bieżąco aktualizowany, dzięki czemu odbiorcy cały czas mają dostęp do sprawdzonych i rzetelnych informacji. Takie działania wpływają na stopniowe budowanie zaufania do marki czy instytucji, co na przestrzeni czasu przynosi bardzo dobre rezultaty.

Na monitorach można zaprezentować wszelkiego rodzaju informacje, począwszy od danych na temat pogody, przez rozkład jazdy, a kończąc na pilnym komunikacie wydanym przez Prezydenta Miasta. Wyświetlana treść jest uwarunkowana wolą administratora oraz jego potrzebami komunikacyjnymi. Właśnie z tego powodu wielkoformatowe ekrany LED instalowane w przestrzeni publicznej pełnią ważna funkcję informacyjną i integracyjną. Władze miasta, w trosce o potrzeby mieszkańców i turystów, mogą komunikować się z nimi w czasie rzeczywistym za pomocą rozbudowanej sieci nośników digitalowych. Takie m.in. informacje jak zmiany w komunikacji publicznej, ograniczenia w ruchu, stan powietrza, alerty pogodowe czy nowe rozporządzenia mogą być w szybki sposób prezentowane mieszkańcom.

Zadzwoń, by otrzymać
indywidualną ofertę:

Konrad Owieczko

Fundusze Europejskie RP Mazowieckie UE
Plansza Informacyjna

APPLINK Sp. z o. o. realizuje projekt pn. „Opracowanie innowacyjnych rozwiązań wspierających budowę inteligentnego miasta – Smart City”

© 2022 APPLINK Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone