Na czym polega potencjał nośników Digital Signage?
Kioski multimedialne, wielkopowierzchniowe ekrany LED oraz inteligentne systemy wspierające komunikację i sprzedaż to rozwiązania, które w ostatnich latach stały się oczywistym elementem funkcjonowania sklepów, galerii handlowych i przestrzeni publicznych. Ich popularność jest wprost proporcjonalna do ich efektywności. Rozwiązania Digital Signage mają szereg walorów, których potencjał wciąż się rozwija.
Digital Signage to przede wszystkim nowa jakość komunikacji z klientami. O ile w przypadku tradycyjnych materiałów, takich jak plakaty, hangery czy standy, przekaz jest statyczny, a w konsekwencji mało sugestywny, o tyle w przypadku ekranów LED mamy do czynienia z treścią o charakterze dynamicznym, która oddziałuje na wyobraźnię klienta w sposób nieporównywalnie bardziej intensywny. Doskonałej jakości obraz, wyrazisty i jasny, który emituje treści odpowiednio stymulujące ludzką percepcję, to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.
Oddziaływanie Digital Signage
Potwierdzają to przede wszystkim badania kognitywistów, którzy twierdzą, że aż 90 proc. informacji przetwarzanych przez ludzki umysł związanych jest ze zmysłem wzroku. Co więcej, im bardziej dynamiczny i sugestywny obraz, tym silniejsze wywołuje emocje, a przecież to właśnie emocje, a nie racjonalne myślenie, wpływają na decyzje zakupowe. Marketingowa przewaga wielkoformatowych ekranów LED nad tradycyjnymi nośnikami przekazu, to dziś sprawa oczywista. Odpowiednio zainstalowany ekran LED to skuteczny instrument do oddziaływania na wyobraźnię i emocje klientów.
Jakość instalacji Digital Signage
Potencjał ekranów LED rośnie jeszcze bardziej wtedy, gdy umiejętnie wzmacnia się ich walory za pomocą innowacyjnych konstrukcji. I tak, dla przykładu, coraz więcej projektów instalacji ekranów LED to projekty o charakterze ruchomym. W zależności od pory dnia, natężenia ruchu w galerii i profilu klientów, ekran zainstalowany na odpowiednich wysięgnikach, może automatycznie przemieszczać się między kondygnacjami centrum. Gdy w godzinach przedpołudniowych ruch skupia się na parterze galerii, gdzie dominują punkty usługowe i sklepy wielkopowierzchniowe, ekran emituje treści skierowane do tych właśnie klientów. Gdy jednak przychodzi pora lunchu i ruch przenosi się w sferę food courtu na wyższy poziom, wówczas ekran automatycznie przemieszcza się do góry i dostarcza klientom odpowiedni kontent.
Personalizacja przekazu Digital Signage
Ekrany LED doskonale sprawdzają się także w połączeniu z najbardziej zaawansowanymi systemami wspierającymi sprzedaż. Nadajniki wielkości niewielkich naklejek przytwierdzone do produktów w połączeniu z siecią niewielkich anten odbiorczych wewnątrz sklepu, pozwalają kreować przekaz w sposób spersonalizowany. Jeśli ktoś ma już w rękach szare dżinsy, to – dla przykładu – ekran umieszczony w przymierzalni lub za kasą podpowie mu, że dobrze skomponuje się z nimi błękitna lub biała koszula, która dostępna jest w okazjonalnej cenie. Tego rodzaju efekt indywidualnego przekazu, który niczym konkretna oferta adresowany jest do wybranego klienta, możemy osiągnąć za pomocą wielu narzędzi. Każde rozwiązanie, które gromadzi informacje o naszych nawykach konsumenckich, w tym m. in. aplikacja lojalnościowa, karta punktowa czy karta płatnicza, może posłużyć jako środek do wygenerowania odpowiedniej treści na ekranie LED.
Digital Signage a reklama online
Możliwości wspierania sprzedaży przez systemy Digital Signage są dziś niezwykle wysublimowane. Dostarczanie klientom przekazu, który trafia w ich potrzeby, zwyczaje i gusta, to z całą pewnością kierunek, w którym rozwijać się będzie branża. Rynek reklamy internetowej już dawno opanował tę sztukę do perfekcji. Sieci i galerie handlowe dopiero do tego dojrzewają.