int(110)Digital Signage w procesie tworzenia smart city. Jak cyfrowe technologie wpływają na przestrzeń miejską? - APPLINK

Digital Signage w procesie tworzenia smart city. Jak cyfrowe technologie wpływają na przestrzeń miejską?

Nie ma smart cities bez technologii zastosowanej w rozwiązaniach Digital Signage. Inteligentne i przyjazne miasto musi iść z duchem czasu i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich mieszkańców. Jak w kontekście takiej filozofii miasta sprawdzają się cyfrowe systemy DS? Przyjrzyjmy się przykładom efektywnego wykorzystania Digital Signage do kreowania nowoczesnej przestrzeni miejskiej.

Inteligentne miasto – systemy Digital Signage przyjazne mieszkańcom

Kongres Ruchów Miejskich, charakteryzując smart city, wymienia następujące cechy, które powinny spełniać inteligentne miasta: efektywność, odporność, adaptacja i innowacyjność. Gdy przyłożymy tę matrycę do specyfiki Digital Signage, okazuje się, że w każdym z obszarów rozwiązania cyfrowe współtworzą nowoczesny obraz miasta. Produkty DS są nie tylko efektowne, ale i efektywne, wyjątkowo trwałe, potrafią się dostosować do oczekiwań odbiorcy i użytkownika, a także cechują się wysokim stopniem innowacyjności technologicznej. Digital Signage to nie tylko najbardziej zaawansowana reklama cyfrowa, to również doskonały sposób na komunikowanie wszelkich treści w czasie rzeczywistym. Nowoczesne miasta dzięki nośnikom digitalowym mogą w dowolnie wybranym miejscu wchodzić w interakcję z mieszkańcami. Wyświetlanie informacji o stanie zanieczyszczenia powietrza, przekaz informujący o szczepieniach, promocja regionu czy samego miasta, a także akcje społeczne aktywizujące społeczność obywatelską – każda treść może być komunikowana w szybki, estetyczny i skuteczny sposób poprzez rozwiązania cyfrowe DS.

Reklama w przestrzeni miejskiej

Interaktywne przystanki – przyjemny czas oczekiwania

W przestrzeni miejskiej doskonale sprawdzają się zaaranżowane przy użyciu systemów cyfrowych wiaty przystankowe. Ekrany LED wyświetlające rozkład jazdy, hot-spoty wi-fi, ładowarki do telefonów – to tylko niektóre z funkcjonalności takich zmodernizowanych przystanków. Nowocześnie zarządzane miasta coraz częściej stawiają na interaktywne rozwiązania. Zastosowanie rozwiązań Digital Signage w warunkach miejskich uprzyjemnia czas podróżującym i stanowi realne ułatwienie w sposobie przekazywania informacji. Technologia cyfrowego przekazywania informacji znajduje zastosowanie również w środkach komunikacji zbiorowej. Ekrany LCD mogą wyświetlać komunikaty o utrudnieniach na drodze, aktualny stan powietrza, kluczowe informacje istotne dla danego miasta czy dzielnicy oraz dowolną treść reklamową.

Totemy informacyjne Digital Signage – sprawna komunikacja z mieszkańcami.

Smart city to przede wszystkim rozwiązania pozwalające w komfortowy i przyjazny sposób funkcjonować w środowisku miejskim – nie tylko mieszkańcom metropolii, ale również odwiedzającym ją turystom. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się cyfrowe rozwiązania ułatwiające lokalizację i swoiste „czytanie miasta”. Zastosowanie Digital Signage w unowocześnianiu miasta powoduje, że jest ono bardziej otwarte na przyjezdnych, a cała jego infrastruktura zyskuje w oczach tych, którzy odwiedzając miasto, szukają prostych i jasnych informacji. Doskonałą rolę komunikacyjno-reklamową odgrywają digitalowe totemy informacyjne. Można za ich pomocą udostępnić każdemu interaktywne mapy miasta w kilku językach. Takie wayfindingowe rozwiązania znajdują swoje zastosowanie nie tylko w galeriach handlowych, lecz także w przestrzeni miejskiej. Modelowy przykład takiego sposobu komunikacji miasta z jego mieszkańcami stanowi Junior – nośnik digital out-of-home (DOOH) najnowszej generacji, który stanął w samym centrum Warszawy. To wielofunkcyjny „mebel miejski”, spełniający funkcje zarówno reklamowe, jak i informacyjne. Głównym nośnikiem przekazu jest 75-calowy ekran LCD, który komunikuje się z mieszkańcami w czasie rzeczywistym, przekazując kluczowe informacje dotyczące między innymi stanu powietrza lub utrudnień w ruchu drogowym. Poza tym posiada porty USB umożliwiające ładowanie telefonów, generuje darmową sieć wi-fi oraz pozwala skorzystać z interaktywnej mapy miasta.

Smart City i rozwiązania Digital Signage idą ze sobą w parze. Sprawne i przyjazne miasto wymaga najnowocześniejszych technologii, by sprostać wymaganiom zarówno swoich mieszkańców, jak i tych, którzy niosą dalej w świat pozytywną opinię o nim. Jak wiadomo, nie ma lepszej reklamy miejsca niż dobra opinia oparta na realnym doświadczeniu ludzi. Przyjazne mieszkańcom cyfrowe rozwiązania DS pozwolą zbudować doskonały brand każdemu miastu idącemu z duchem czasu.

Fundusze Europejskie Podkarpackie UE

APPLINK Sp. z o. o. realizuje projekt pn. „Zakup inteligentnej matrycy diod LED dźwignią rozwoju firmy APPLINK Sp. z o. o.” w ramach działania 1.4, wsparcie MŚP, poddziałanie 1.4.1., dotacje bezpośrednie, typ projektu: „Rozwój MŚP Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020”.

© 2020 APPLINK Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone