Dlaczego warto postawić na rozwiązania Digital Signage?
Świat wokół nas pełen jest treści. Jak sprawić, by te najistotniejsze trafiały do jak największej grupy odbiorców? Jak zainteresować, zdobyć uwagę i zachęcić do interakcji potencjalnych klientów? Doskonałym rozwiązaniem, idącym z duchem czasu i zmieniającym się sposobem percepcji rzeczywistości, są produkty Digital Signage – cyfrowe nośniki przekazu. Czym są tzw. „digitale” i dlaczego inwestycja w tego rodzaju systemy jest uzasadniona? Sprawdźmy!
Nośniki cyfrowe od podszewki. Czym jest Digital Signage?
Rozwiązania cyfrowe, które służą informacji i reklamie, tzw. „digitale”, to nowoczesne nośniki dynamicznych treści wizualnych. Dzięki atrakcyjności i aktywnym treściom, które można zmieniać w czasie rzeczywistym, są bezkonkurencyjne względem tradycyjnych form przekazu takich jak billboardy, plakaty czy foldery. Cyfrowe nośniki przekazu od lat rozwijają się w wielu przestrzeniach miejskiego krajobrazu. Ekrany LED i LCD emitujące informacje dla mieszkańców i komercyjne reklamy można spotkać na przystankach autobusowych i stacjach metra, w przejściach podziemnych i przy pasach drogowych, na ruchliwych skrzyżowaniach i rondach, a także w galeriach handlowych, centrach konferencyjnych czy halach sportowych. Możemy je znaleźć zarówno na zewnątrz, w postaci nośników outdoorowych odpornych na zmienne warunki atmosferyczne, jak i wewnątrz, w postaci nośników indoorowych działających w takich m.in. miejscach jak dworce, lotniska czy przejścia podziemne.
Digital Signage to jednak nie tylko same nośniki takie jak wolnostojące ekrany LED i LCD, zabudowane w formie totemów ekrany reklamowe czy atrakcyjne kioski nawigacyjne w pasażach galerii handlowych. Digital Signage to przede wszystkim technologia budowy, zarządzania i utrzymania tego rodzaju urządzeń, których możliwości interakcji z otoczeniem i użytkownikami są bardzo szerokie. Sprawność nośników zapewniają telesterowniki, routery GSM i czujniki środowiskowe, które pozostają niewidoczne dla przeciętnego odbiorcy. Zarządzanie emitowaną treścią umożliwia dedykowane dla Digital Signage oprogramowanie typu „Media Manager”. Digital Signage, mówiąc krótko, to połączenie hardware i software, które w efekcie tworzy cyfrowy zdalnie zarządzany nośnik wyświetlający dynamiczne treści, a także – coraz częściej – oferujący odbiorcom atrakcyjną formę interakcji.
Dlaczego warto wybierać rozwiązania cyfrowe w reklamie?
Badania rynku reklamy dowodzą, że nośniki Digital Signage są bardziej skuteczne i lepiej tolerowane przez odbiorców niż tradycyjne reklamy w telewizji, radio czy prasie. Wszystko dlatego, że znajdują się w przestrzeniach, w których treści reklamowe czy informacyjne są przez nas akceptowalne. Nie są tak nachalne i absorbujące, jak reklamy w trakcie ulubionego filmu, meczu, czy pomiędzy każdą audycją radiową. Nie wzbudzają tym samym negatywnych emocji i chęci ich natychmiastowego wyłączenia. Dlaczego zatem warto wybierać cyfrowe nośniki w reklamie? Oto kilka kluczowych powodów:
- ograniczenie kosztów i czasu obsługi nośników reklamowych
- możliwość zdalnego zarządzania przekazem reklamowym
- personalizacja treści, a więc możliwość dobrania przekazu np. do grupy wiekowej czy społecznej
- walory estetyczne, a więc dynamiczny obraz zamiast statycznej grafiki
- pełna kontrola nad czasem aktualizacji – kilka sekund na zmianę emitowanych treści i możliwość publikowania spotów zgodnie z wcześniej przygotowanym harmonogramem
- parametryzacja skuteczności – możliwość weryfikacji statystyk oglądanych treści i ilości kliknięć (w przypadku ekranów interaktywnych)
Reklama bez ograniczeń. Dla kogo Digital Signage?
Nośniki Digital Signage znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie niezbędna jest skuteczna komunikacja – bez względu na to, czy treścią kierowaną do odbiorcy jest reklama produktu czy przekaz informacyjny. Tzw. „digitale” – budowane i obsługiwane w sposób kompleksowy przez firmę APPLINK – znajdują zastosowanie w takich m.in. obszarach jak:
- reklamy DOOH
- projekty typu „smart cities”
- wiaty przystankowe
- stacje metra, dworce i lotniska
- wagony metra, autobusy i tramwaje
- galerie handlowe
- sieciowe sklepy sprzedaży
- centra konferencyjne i kongresowe
- stadiony sportowe i hale widowiskowe
- salony samochodowe
- hotele i restauracje
- instytucje kultury i sztuki
- oddziały banków
- centra biurowe
Nowoczesne, atrakcyjne i szeroko dostępne rozwiązania cyfrowe Digital Signage to krok w stronę profesjonalizacji środków przekazu. Każdy, kto chce w atrakcyjny i oryginalny sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy znajdzie tu setki rozwiązań odpowiadających swoim potrzebom. Dynamika przekazu, ekonomia realizacji, mobilność i pełna kontrola nad treścią – nie ma lepszej drogi do klienta niż Digital Signage!