Cactus to reklama i nawigacja w jednym kiosku multimedialnym

Każdy metr kwadratowy powierzchni handlowej ma określoną wartość, dlatego efektywne wykorzystanie przestrzeni okazuje się dla galerii tak ważne. Produkty Digital Signage zajmują coraz więcej miejsca, szczególnie gdy galeria posiada zarówno kioski nawigacyjne, jak i totemy reklamowe. Przełomowe rozwiązanie przedstawia firma Applink – kiosk multimedialny Cactus, który bezkompromisowo łączy funkcje nawigacyjne i reklamowe. 

Efektywność nade wszystko

Kiosk multimedialny Cactus to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie galerii handlowych w zakresie wielofunkcyjnych rozwiązań Digital Signage. Kioski nawigacyjne, które pozwalają klientom trafić do wybranego sklepu, stały się dziś produktem powszechnym. Nie ma w Polsce nowoczesnej galerii handlowej, która nie oferowałaby klientom ekranu dotykowego z interaktywną nawigacją. Popularność zyskują również totemy reklamowe, które pozwalają najemcom lepiej wyeksponować swoją ofertę. Rzecz jednak w tym, że te oba te produkty zajmują w pasażach galerii coraz więcej przestrzeni, którą można by wykorzystać bardziej efektywnie. Co więcej, oba te produkty pochodzą najczęściej od różnych dostawców, a to powoduje, że ich wzornictwo jest różne, niespójne i mało atrakcyjne.

– Dyrektorzy galerii handlowych wprost mówią nam o wyzwaniach, z którymi muszą się mierzyć, gdy wdrażają rozwiązania Digital Signage. Problem ograniczonej ilości miejsca na kioski i totemy pojawiał się w naszych rozmowach wiele razy. Szczególnie, że każdy z tych produktów lokalizuje się w węzłowych punktach galerii. Stąd właśnie wzięła się nasza propozycja, kiosk Cactus, który po raz pierwszy oferuje nawigację i reklamę w jednym urządzeniu – mówi Grzegorz Kaszyński, prezes zarządu w firmie Applink.

 

Digital Signage

 

Ergonomia i funkcjonalność 

Kiosk multimedialny Cactus jest wysoki i smukły, a z profilu, na co wskazuje jego nazwa, przypomina kształtem pustynnego kaktusa. Kiosk jest dwustronny, wolnostojący i stabilnie mocowany do podłoża. Urządzenie wykonane z białego akrylu i szkła mieści łącznie cztery ekrany – dwa pionowe ekrany 65’’ do emitowania treści reklamowych, a także dwa poziome ekrany dotykowe 32’’ do korzystania z aplikacji nawigacyjnej. Wszystkie cztery ekrany zostały schowane pod jedną taflą odpowiednio wygiętego szkła, które nadaje urządzeniu wyjątkowo elegancki i nowoczesny charakter. Ekrany zostały zsynchronizowane w taki sposób, by bezkompromisowo łączyć funkcje nawigacyjne i reklamowe. Wystarczy podejść bliżej urządzenia i dotknąć ekran, by treści reklamowe emitowane na dużym ekranie zmieniły format, a przed oczami użytkownika wyświetlił się plan galerii.

– Istotą naszego produktu jest połączenie dwóch funkcji, które obecnie wymagają zainstalowania w galerii dwóch różnych urządzeń. Za sprawą Cactusa możemy zaoszczędzić przestrzeń, a zarazem zachować obie ważne dla klientów i najemców funkcje. Cactus oferuje jednak znacznie więcej, ponieważ do tego kiosku przygotowaliśmy również zupełnie nową, bardziej przyjazną dla użytkowników, aplikację nawigacyjną – mówi Dominik Rogóż, Dyrektor Marketingu w firmie Applink.

Nowa aplikacja nawigacyjna 

Cactus to również nowe podejście do projektowania aplikacji nawigacyjnych. Często się zdarza, że w gąszczu informacji prezentowanych na ekranie kiosku nawigacyjnego zupełnie nie możemy odnaleźć poszukiwanego sklepu lub punktu. Co więcej, nawet jeśli znajdziemy nasz sklep, a aplikacja wskaże nam drogę, to i tak z nie potrafimy wyznaczonej ścieżki zinterpretować i trafić do celu. Nawigacja, którą oferuje Cactus, jest niezwykle przejrzysta i prosta. Sklepów szukamy na jednym panelu, który pozwala przewijać poszczególne logotypy dokładnie tak, jak najczęściej przewijamy okładki albumów muzycznych na smartfonach. Gdy tylko wybierzemy interesujący nasz sklep lub miejsce w galerii, na ekranie rozsuwa się trójwymiarowa mapa, która dokładnie, biorąc pod uwagę różne piętra, schody i windy, wskazuje drogę do wybranego punktu.

Walorem Cactusa jest nie tylko jego funkcjonalność, oryginalne wzornictwo oraz intuicyjna w obsłudze aplikacja nawigacyjna. Atutem produktu jest również jego ergonomia dopasowana do możliwości osób z niepełnosprawnościami. Panel dotykowy po jednej stronie kiosku został celowo umieszczony niżej, co sprawia, że osoby na wózkach inwalidzkich mogą korzystać z niego samodzielnie.

Fundusze Europejskie RP Mazowieckie UE
Plansza Informacyjna

APPLINK Sp. z o. o. realizuje projekt pn. „Opracowanie innowacyjnych rozwiązań wspierających budowę inteligentnego miasta – Smart City”

© 2022 APPLINK Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone