Applink zadebiutował na targach MAPIC w Cannes
Nikt nie ma już złudzeń, że dzisiejszy retail „is about everything, but not retail”. Przyszłość branży wyznacza rosnący w siłę obszar „food and beverage” oraz „leisure and entertainment”. Klienci odwiedzają galerię nie po to, by po prostu coś skonsumować lub kupić, ale po to, by coś przeżyć, czegoś doświadczyć i uchwycić moment, który jest „instagrammable”.
Właśnie w takim kontekście zadebiutowała podczas targów MAPIC w Cannes polska firma Applink która od ponad dziesięciu lat specjalizuje się w realizacjach Digital Signage dla branży reklamy zewnętrznej (DOOH) oraz szeroko pojętego retailu. Doświadczenie zdobyte w ramach instalacji i utrzymania nośników cyfrowych dla największych operatorów rynku reklamy zewnętrznej, takich jak AMS, Clear Channel czy Ströer, firma przekuła w produkt dedykowany dzieciom – interaktywną strefę zabaw o nazwie ZooZone.
– Na naszych oczach retail zmienia się nie do poznania. Konsumpcja na dobre połączyła się dziś z rozrywką, a rozrywka stała się głównym motorem konsumpcji. Istotnym elementem tego procesu są strefy zabaw dla dzieci, które coraz częściej znajdują miejsce w galeriach, sklepach, punktach usługowych i przestrzeniach publicznych. Nasz produkt, ZooZone, to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku – mówi Grzegorz Kaszyński, Prezes Zarządu Applink.
Strefy zabaw nowej generacji od Applink
Mało kto ma tak duży wpływ na rodziców, jak ich własne dzieci. Wedle badań przedstawionych w raporcie „Brandchild” dzieci kształtują blisko 80 proc. decyzji zakupowych rodziców. Nic więc dziwnego, że wszędzie tam, gdzie rodzice muszą zrobić zakupy lub załatwić ważne sprawy, zarządcy instalują różnego rodzaju strefy zabaw dla dzieci. Rzecz w tym, że standard wielu kącików dla najmłodszych nie odpowiada ani potrzebom jego użytkowników, ani specyfice danej przestrzeni.
– Przyzwyczailiśmy się do tego, że strefy dla dzieci aranżowane są w ciasnych i źle oświetlonych kątach, w których i tak nie zmieściłby się dodatkowy regał z produktami czy stolik dla gości. Oferując nasz produkt, ZooZone, chcemy ten trend przełamać i zaoferować nowy sposób myślenia o strefach zabaw dla dzieci. Dzieci zasługują na zdecydowanie więcej niż tylko plastikowy stolik pełen pisaków i kolorowanek – mówi Piotr Jagiełłowicz, Główny Projektant firmy Applink. Zabawa i edukacja w nowej odsłonie
Wybitni pedagodzy, tacy jak Maria Montessori czy Janusz Korczak, zgodnie podkreślają, że najwyższą formą radości, której może doświadczyć dziecko, jest radość spontanicznego poznawania świata i uczenia się poprzez doświadczenie. ZooZone, interaktywna strefa zabaw dla dzieci, umiejętnie spaja te dwa wymiary – zabawę i naukę. Sednem produktu są bowiem gry edukacyjne, które we współpracy z pedagogami zostały zaprojektowane dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat.
Korzystając z kilkunastu gier dzieci trenują pamięć, ćwiczą uważność, uczą się rozróżniania kolorów, stymulują logiczne myślenie, a nawet wzmacniają dobre nawyki takie, jak np. segregowanie odpadów. Wśród gier znajdują się równie takie, przeznaczone dla dzieci od 6 roku życia, które uczą podstaw programowania i słówek języka angielskiego. Wszystkie gry są intuicyjne, nie zawierają żadnych skomplikowanych instrukcji, a dzięki temu są zrozumiałe dla każdego, bez względu na narodowość.
Wzornictwo i technologia Applink
ZooZone wyróżnia się nie tylko zestawem oryginalnych gier edukacyjnych, lecz także minimalistycznym wzornictwem, które doskonale wpisuje się w każde wnętrze. Produkt składa się z ekranów dotykowych, elementów hardware i software, a także z obudowy wykonanej z akrylu oraz drewna. Zewnętrzna oprawa ekranów symbolicznie wyraża rzeczywiste kontury takich zwierząt jak żyrafa, słoń czy hipopotam. To celowy zabieg, który sprawia, że produkt jest oszczędny w formie, a zarazem inspirujący dla wyobraźni dzieci.
Mocną stroną produktu ZooZone jest jego techniczna niezawodność. Nic tak nie frustruje dzieci, jak ekrany które nie działają, albo gry, które nagle się zawieszają. W przypadku produktu firmy Applink usterki są rejestrowane i usuwane zanim zdołają zakłócić działanie systemu. Monitory zostały wyposażone w odpowiednie sterowniki, które monitorują działanie produktu 24/7, a w razie potrzeby pozwalają podjąć zdalną interwencję techniczną. Oprogramowanie umożliwia ponadto gromadzenie informacji typu „big data”, a także organizowanie dla dzieci akcji konkursowych. ZooZone jest produktem typu „plug and play”. Instalacja produktu wymaga wyłącznie podłączenia do prądu, bez konieczności wyprowadzania dodatkowych gniazd internetowych.
Premiera Applink na targach MAPIC
Ogromne zainteresowanie, którym cieszyło się stoisko firmy Applink podczas targów Mapic, potwierdza obowiązujący w branży retail trend tworzenia atrakcyjnych stref zabaw dla dzieci. ZooZone, ze względu na kompaktowe rozmiary i możliwość adaptacji do różnych przestrzeni, zwracał uwagę nie tylko zarządców galerii handlowych, lecz także restauratorów, hotelarzy, a nawet dyrektorów prywatnych klinik medycznych. – Mapic stał się dla naszego produktu prawdziwym sprawdzianem. Byliśmy pewni wartości naszego produktu, ale nie potrafiliśmy przewidzieć skali zainteresowania. Liczba odbytych spotkań, pozyskanych kontaktów i wysłuchanych opinii na temat naszego produktu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Dominik Rogóż, Dyrektor Marketingu w firmie Applink.