Digital Signage w galerii handlowej. Możliwości, korzyści i przyszłość nośników cyfrowych
Rozwiązania Digital Signage znajdują coraz szersze zastosowanie w dużych obiektach handlowych. Miejsca, w których klienci poszukują ulubionych sklepów i produktów wymagają dobrej nawigacji i przejrzystego systemu informacyjnego. Rozwiązania cyfrowe takie jak wyświetlacze LCD, wielkoformatowe ekrany LED, ekrany dotykowe czy różnego rodzaju totemy i kioski informacyjne to najlepszy sposób na atrakcyjne, szybkie i skuteczne dotarcie z przekazem do odbiorcy.
Jeden przekaz – wiele bodźców
Do podstawowych zadań rozbudowanych systemów Digital Signage należy sprawne i atrakcyjne informowanie odbiorcy o aktualnej ofercie danego sklepu. Za pomocą systemu wyświetlanych komunikatów operator zintegrowanej sieci digitali może w dowolny sposób modyfikować i generować przekaz dotyczący rabatów, promocji i „bestsellerów” własnego asortymentu. Ekrany LCD umieszczone w witrynach sklepowych przykuwają wzrok skuteczniej niż tradycyjny plakat z hasłem np. „wyprzedaż”. Treści oferowane odbiorcy mogą być modyfikowane w czasie rzeczywistym, dostosowywane do pory dnia, natężenia ruchu klientów i ich aktywności. Co więcej, content może być modyfikowany również w zależności od preferencji klienta czy działań konkurencji – może kroczyć tuż za nią lub wyprzedzać ją o dwa kroki do przodu. Wszystko zależy w tym zakresie od strategii trade marketingowej i kreacji dynamicznej treści.
Rozwiązania cyfrowe Digital Signage pozwalają integrować w jeden przekaz bodźce wizualne, dźwiękowe, świetlne, a nawet sensoryczne – np. zapachowe. Reklama digitalowa daje nieograniczone możliwości, które rozwijają się wprost proporcjonalnie do skokowego rozwoju technologii cyfrowych. Obecność witryn LED i ekranów LCD w każdej nowoczesnej galerii handlowej stanowi nieodłączny element aranżacji jej wnętrza. Przeskok do ery cyfrowej reklamy dokonał się niezwykle szybko, a potencjał, jaki ze sobą niesie, pozwala skutecznie konkurować o uwagę klienta szczególnie tym, którzy wybiorą pewne i sprawdzone rozwiązania oferowane przez eksperta w tej dziedzinie – firmę Applink.
Kioski wayfindingowe – „must have” galerii handlowej
Galeria handlowa bez kiosków wayfindingowych to właściwie przeszłość. W dużych przestrzeniach komercyjnych sprawą podstawową jest dobra nawigacja do miejsca, którego szuka klient. Kioski nawigacyjne to interaktywne i skuteczne narzędzia wskazujące konsumentom najprostszą drogę do celu. Kiosk wayfindingowy spełniający maksimum swoich funkcji powinien być dobrze zaprojektowany, tj. odpowiadać zarówno na potrzeby użytkownika, jak i wnętrza danego obiektu. Intuicyjny, łatwy w obsłudze i możliwy do obsłużenia zarówno przez przeciętnego użytkownika elektronicznych urządzeń, jak i laika szukającego prostej informacji. Wszystkie te funkcje łączą w sobie projekty oferowane przez Applink.
Przykładem niech będzie innowacyjny totem reklamowy o nazwie „Cactus”, który w jednym urządzeniu oferuje zarówno precyzyjną mapę nawigacyjną (wariant aplikacji 3d), jak i możliwość emitowania treści reklamowych. Na jednym multimedialnym ekranie jednocześnie znajdziemy najszybszą drogę do wybranego sklepu oraz zapoznamy się z najciekawszymi ofertami danego sprzedawcy. Maksimum ergonomii i funkcjonalności połączonej z nienagannym stylem, który dobrze wpisze się w każdą komercyjną przestrzeń. Do tego – co również warto podkreślić – łatwy dostęp do panelu dotykowego dla osób z niepełnosprawnościami.
Interaktywne strefy zabawy i nauki – rodzina w galerii handlowej
Kolejnym rozwiązaniem dedykowanym sieciom handlowym opartym m.in. na ekranach dotykowych to strefy zabaw dla dzieci. Takie miejsca stanowią realne udogodnienie dla wszystkich rodziców, którzy w galerii handlowej potrzebują załatwić swoje sprawy, a zarazem chcą zapewnić swojemu dziecku trochę bezpiecznych atrakcji. Podczas wizyty całej rodziny w punktach usługowych łatwo wtedy podzielić obowiązki. W czasie, gdy jeden rodzic załatwia niezbędne sprawy, drugi pokazuje dziecku interaktywny świat cyfrowych rozwiązań Applink. Takie multimedialne strefy nie są wyłącznie domenami dużych centrów handlowych. Znajdują zastosowanie w sieciach restauracji i hoteli, a także w instytucji kultury, muzeach i galeriach oraz w przestrzeniach otwartych takich jak dworce czy lotniska.
Interaktywne strefy dla dzieci zwiększają komfort zarówno zakupów, jak i odpoczynku po całodniowych konsumenckich eksploracjach. Przeciętny rodzic zmuszony do spędzenia wielu godzin w centrum handlowym z wyraźną satysfakcją korzysta z chwili spokoju, którą dają absorbujące ich pociechy gry i zabawy edukacyjne oferowane przez tego rodzaju przestrzenie. Zestaw multimedialnych atrakcji opracowywany jest przy współpracy z pedagogami, dlatego nie ma obawy, że pociechy eksplorujące cyfrowy świat produktów Applink trafią na treści, które ich nie zainteresują. Takim autorskim rozwiązaniem są strefy zabaw o nazwie ZooZone, które łączą zabawę i naukę, tj. atrakcyjne treści ze spontanicznym odkrywaniem świata. Gry edukacyjne składają się m.in. z elementów języków obcych, nauki rozpoznawania kolorów i podstawowych elementów logicznego myślenia.
Digital Signage to nie tylko reklama i komunikacja nastawiona na pozyskanie klienta. To również możliwość aktywnego zagospodarowania czasu najmłodszym uczestnikom życia społecznego – w trosce o ich dobre samopoczucie, komfort rodziców i równie ważny element rozwoju wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.